@article { author = {Mohammadi, Mahmoud}, title = {Education of social studies: Conservative Approach or Transformative Approach}, journal = {پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی}, volume = {1}, number = {1}, pages = {57-76}, year = {2019}, publisher = {University of Farhangian}, issn = {2783-2279}, eissn = {2717-2651}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه‌کارانه یا رویکرد تحول‌گرا}, abstract_fa = {این مقاله به بررسی رویکرد حاکم بر کتاب­های درسی مطالعات اجتماعی در مدارس ایران می­پردازد. به طور کلی می­توان دو رویکرد را در آموزش مطالعات اجتماعی از یکدیگر متمایز کرد: رویکرد محافظه­کار در آموزش مطالعات اجتماعی و رویکرد تحول­گرا در آموزش مطالعات اجتماعی. رویکرد محافظه­کارانه، چرایی آموزش مطالعات اجتماعی را برقراری نظم و حفظ تعادل جامعه می­داند و رویکرد تحول­گرا، چرایی آموزش مطالعات علوم اجتماعی را راهکاری برای تغییر و اصلاح وضع موجود معرفی می­کند. ادعای این مقاله این است که رویکرد حاکم بر آموزش مطالعات اجتماعی در جامعه ایرانی رویکردی محافظه­کارانه است. بررسی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی و دورۀ متوسطه نشان می­دهد که رویکرد حاکم بر آموزش مطالعات اجتماعی رویکردی محافظه­کارانه است.}, keywords_fa = {آموزش,علوم اجتماعی,محافظه کارانه,تحول گرا}, url = {https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_962.html}, eprint = {https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_962_fd1f5476e8aef32370ec8d0bffb630c6.pdf} }