1
استادیار، گروه جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2
عضوهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده
یکی از مهمترین اولویتهای نظامهای آموزشی، اصلاح و بهبود مستمر جریان یادگیری و بازنمایی متناسب رابطۀ یاددهنده - یادگیرنده میباشد. با رشد وپیشرفت تکنولوژی وایجاد موقعیتهای یادگیری اثربخش مبتنی بر فناوری دیجیتال، آموزش الکترونیکی به عنوان پارادایمی غالب در قرن بیست ویکم مورد توجه صاحبنظران، مدیران، اساتید و معلمان قرار گرفته است. در این میان، نقش دانشگاه فرهنگیان که وظیفة مهم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز آموزش وپرورش کشور را بر عهده دارد، از اهمیت ممتازی برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش تدوین راهبرد آموزشی موثر در زمینۀ کاربرد و چگونگی تولید محتوای یادگیری چند حسی مبتنی بر ابزار الکترونیک و زمینهسازی تحقق، تولید و اشاعۀ دانش در غالب مفهوم «مدیریت دانش» در آموزش جغرافیا میباشد. این پژوهش کیفی و کاربردی بوده و جهت طراحی و تولید کتاب محتوای الکترونیک، از نرمافزارهای مختلف از قبیل: ActivInspire، Power Point، Auto Play ، Movie Maker، استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که تولید محتوای الکترونیکی در درس جغرافیا تأثیر زیادی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان داشته است.
یوسفی روشن, محمدرضا, & دیمه ور, محمد. (1399). بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 2(1), 35-60.
MLA
محمدرضا یوسفی روشن; محمد دیمه ور. "بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 2, 1, 1399, 35-60.
HARVARD
یوسفی روشن, محمدرضا, دیمه ور, محمد. (1399). 'بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 2(1), pp. 35-60.
VANCOUVER
یوسفی روشن, محمدرضا, دیمه ور, محمد. بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1399; 2(1): 35-60.