2
وزارت آموزش و پرورش - آموزش و پرورش استان خوزستان
3
وزارت آموزش و پرورش- آموزش و پرورش استان خوزستان
چکیده
علاقهمندی دانش آموزان به موضوع درس در امر یادگیری نقشی محوری ایفا میکند. روش تدریس در جریان تفهیم درس با توجه به کمبود امکانات، نبوغ و هنر معلم را میطلبد. روشهای نوین تدریس که مبتنی به فعالیتهای علاقه ساز دانش آموزان است میتواند یادگیری و نتیجه آموزش را ارتقاء دهد. تحقیق حاضر بهمنظور ارزیابی تأثیر استفاده از روش ایفای نقش و ترکیب آن با نمایش در علاقهمندی دانش آموزان به درس جغرافیا انجامشده است. روش تحقیق مبتنی بر توصیف عملکرد تجربی میباشد. جامعه آماری از بین دانش آموزان در دسترس نگارندگان که 455 نفر بودهاند از مجموع آنها بهطور تصادفی و با استفاده از روش مورگان 208 نفر بهعنوان حجم نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. در کلاسهایی که بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند روش ایفای نقش و نمایش اجرا شد و با دیگر باقیمانده جامعه آماری مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان دادند که استفاده از روش ایفای نقش و نمایش در درس جغرافیا، علاقمندی دانش آموزان به این درس را افزایش میدهد.
رضائی, علی, هاشمی, سید یوسف, & قناعتیان, الهه. (1402). ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقهمندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(1), 43-56.
MLA
علی رضائی; سید یوسف هاشمی; الهه قناعتیان. "ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقهمندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان)", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 1, 1402, 43-56.
HARVARD
رضائی, علی, هاشمی, سید یوسف, قناعتیان, الهه. (1402). 'ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقهمندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان)', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(1), pp. 43-56.
VANCOUVER
رضائی, علی, هاشمی, سید یوسف, قناعتیان, الهه. ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقهمندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(1): 43-56.