3
دکترای ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه فرهنگیان فارس
چکیده
رسانه های ارتباط جمعی نوین، نقش بسزایی در ارسال پیام ها وایجاد ارتباطات وسیع و عمیق بین افراد دارد. هدف از این تحقیق، تعیین میزان آموزش به معلمان بر ارتقائ سطح دانش رسانه ای ایشان می باشد. این مطالعه به روش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه با مشارکت 50 نفر از کل جامعه آماری معلمان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهرستان فراشبند فارس( 830 نفر ) انجام گرفت. گروه آزمایش نیز 50 نفر از معلمان بودند که به روش نمونه گیر ی تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. گروه آزمایش در برنامه آموزش مهارت های زندگی(در10 جلسه و هر جلسه یک ساعت ونیم) شرکت کردند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته سواد رسانه ای، جمع آوری و برای تجزیه وتحلیل آنها از نرم افزار (Spss ) و از روش کواریانس (Ancova) و پیرسون استفاده گردید. یافته ها نشان دادند : میانگین مؤلفه های سواد رسانه ای پس از آموزش مهارت های مربوطه، در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه پس از مداخله، افزایش یافت ؛ فلذا آموزش به معلمان، بر شناخت ایشان از اهداف وتاثیرات رسانه های بیگانه ، تا سطح p < /05 معنی دار است.
رحمانی, غلام عباس, نیازی, محسن, & یوسفی قطب آبادی, سلمان. (1402). بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(1), 106-129.
MLA
غلام عباس رحمانی; محسن نیازی; سلمان یوسفی قطب آبادی. "بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 1, 1402, 106-129.
HARVARD
رحمانی, غلام عباس, نیازی, محسن, یوسفی قطب آبادی, سلمان. (1402). 'بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(1), pp. 106-129.
VANCOUVER
رحمانی, غلام عباس, نیازی, محسن, یوسفی قطب آبادی, سلمان. بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(1): 106-129.