1
دانشجوی دکتری رشته جامعه شناسی، دانشگاه کاشان، ایران
2
استاد تمام گروه علوم اجتماعی، دانشگاه کاشان،ایران
چکیده
پژوهش پیش رو از نوع کمی و پیمایشی است که هدف آن شناسایی مشکلات کلاس مجازی در دوران کرونا در مقطع متوسطه شهرستان ایلام است. جامعه آماری شامل 7731 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان ایلام میباشد. روش نمونه گیری خوشهای و احتمالی است که 2035 دانش آموز در تکمیل نمودن پرسشنامه مشارکت داشتهاند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن با استفاده از آزمون همگرایی(AVE) استفاده شد. یافتههای حاصل از پژوهش نشان داد که بین مشکلات ارتباطی و نگرش منفی دانش آموزان به شرکت در کلاسهای آنلاین رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین بین مشکلات انگیزشی و نگرش منفی دانش آموزان به شرکت در کلاسهای آنلاین رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. این پژوهش نشان داد که مشکلات آموزشی و دستیابی به اهداف تحصیلی تاثیر مثبت و معنا داری بر بیانگیزگی دانش آموزان برای شرکت در کلاسهای آنلاین دارد، مشکلات زیرساختی و نرم افزاری محیط یادگیری کلاسهای آموزش آنلاین تاثیر مثبت بر مشکلات آموزشی دارند و درنهایت مشکلات ارتباطی در کلاسهای آنلاین منجر به کاهش انگیزه دانش آموزان میشود.
حسینی تبار, مهین, نیازی, محسن, & حشمتی, محمدرضا. (1402). مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(2), 74-104.
MLA
مهین حسینی تبار; محسن نیازی; محمدرضا حشمتی. "مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام)", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 2, 1402, 74-104.
HARVARD
حسینی تبار, مهین, نیازی, محسن, حشمتی, محمدرضا. (1402). 'مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام)', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(2), pp. 74-104.
VANCOUVER
حسینی تبار, مهین, نیازی, محسن, حشمتی, محمدرضا. مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(2): 74-104.