چکیده هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سوق در استان کهگیلویه وبویر احمد است. روش این پژوهش با توجه رویکرد کمی، با توجه به هدف کاربردی و به روش توصیفی - همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کلیه دانشآموزان دختر و پسر مدارس ابتدایی شهر سوق که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول تحصیل بودند و تعداد آن ها 700 نفر است.برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 248 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. ابزار اندازهگیری شامل پرسشنامه یادگیری دانشآموزان و پرسشنامه محیط آموزشی است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Spssو از آمار توصیفی(فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی(رگرسیون خطی) استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین محیط آموزشی (فضا و امکانات و منابع انسانی) و یادگیری دانشآموزان تأثیر معناداری وجود دارد.
آخش, سلمان, خوبی نژاد, محمد باقر, & مسعودی, سده آسیه. (1402). بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(2), 126-142.
MLA
سلمان آخش; محمد باقر خوبی نژاد; سده آسیه مسعودی. "بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق)", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 2, 1402, 126-142.
HARVARD
آخش, سلمان, خوبی نژاد, محمد باقر, مسعودی, سده آسیه. (1402). 'بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق)', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(2), pp. 126-142.
VANCOUVER
آخش, سلمان, خوبی نژاد, محمد باقر, مسعودی, سده آسیه. بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق). پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(2): 126-142.