گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665-889تهران، - ایران
10.48310/rsse.2024.15836.1185
چکیده
تاثیر عمیق کاربردی نرم افزار های نوین فناوری اطلاعات در محیط های آموزشی در رشته ها ی محتلف از جمله جغرافیا موجبات بسط اطلاعات و دسترسی آسان شده بر همین اساس هدف پژوهش حاضر مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیاست.روش پژوهش مطالعه مروری از نوع سنتی، بر اساس هدف توسعهای و بر اساس موضوع پژوهش، مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا میباشد. نتایج نشان داده است، متداول ترین نرم افزار در آموزش جغرافیا پاور پوینت می باشد از دیگر نرم افزارها مورد استفاده می توان Google map که جهت بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی ، Google Earth بدست آوردن مختصات جغرافیایی ، Seterra جهت کسب اطلاعات کشورهای محتلف ، world map atlasجغرافیای اطلس جهان ، NASA World Wind جهان مجازی سه بعدی است فلسفة تولید آن نیز ز آموزش است، Orbit در مورد منظومه شمسی، سیارهها و ستارگان. Pc globeدر مورد قارهها و کشورهای جهان، Surferدر زمینه توپوگرافی و نقشهبرداری، ER Mappe برای تحلیل عکسهای ماهوارهای-کاربردی در سنجش از راه دور و پردازش تصاویر جغرافیایی، World Atlas 3D در درک بهتر جغرافیا در آمورش جغرافیا استفاده نمود.در نهایت فناوری در نظام جدید آموزشی ضمن آنکه فلسفة آموزش را از شکل یاددهی به یادگیری تغییر داده ، مدار یادگیری را از معلم محور به فراگیر محور عوض کرده است. بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به مزیتهای آموزشی آن یادسپاری طولانی مدت در آموزش جغرافیا می تواند در یاددهی-یادگیری مادام العمر ، گسترده و عمیق تاثیر بسزایی داشته باشد.
مو سی پور میاندهی, پری. (1402). مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(3), 95-116. doi: 10.48310/rsse.2024.15836.1185
MLA
پری مو سی پور میاندهی. "مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 3, 1402, 95-116. doi: 10.48310/rsse.2024.15836.1185
HARVARD
مو سی پور میاندهی, پری. (1402). 'مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(3), pp. 95-116. doi: 10.48310/rsse.2024.15836.1185
VANCOUVER
مو سی پور میاندهی, پری. مروری بر نرمافزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(3): 95-116. doi: 10.48310/rsse.2024.15836.1185