تحقیق حاضر با هدف بررسی افزایش اثرگذاری استفاده از شیوه های منتهی بربازی بر عملکرد تحصیلی در آموزش درس نقشه خوانی انجام پذیرفت .روش پژوهش از نوع شبه تجربی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش وکنترل می باشد. که در آن چهار کلاساز پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی (خواهران وبرادران) به صورت نمونه در دسترس انتخاب و به صورت تصادقی در دو گروه آزمایش و کنترل مورد بررسی قرار گرفتند. برای گروه آزمایش 12ساعت بسته آموزشی مبتنی بربازی طراحی ومورد اجرا قرار گرفت. و در این زمان گروه کنترل به روش سنتی مورد آموزش قرار گرفتند. هم گره آزمایش وهم گروه کنترل قبل و بعد از مداخله با استفاده از آزمون محقق ساخته درس مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کواریانس یکراهه و چندراهه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده مبین این است که بین گروه آزمایش و گروه کنترل در عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش اثرگذاری روش استفاده از بازی را در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی مورد تایید قرار داد.
حاجی علیزاده, جواد. (1402). نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(4), 1-22. doi: 10.48310/rsse.2024.15991.1193
MLA
جواد حاجی علیزاده. "نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5, 4, 1402, 1-22. doi: 10.48310/rsse.2024.15991.1193
HARVARD
حاجی علیزاده, جواد. (1402). 'نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 5(4), pp. 1-22. doi: 10.48310/rsse.2024.15991.1193
VANCOUVER
حاجی علیزاده, جواد. نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1402; 5(4): 1-22. doi: 10.48310/rsse.2024.15991.1193