پژوهش حاضر با بررسی تأثیرات مثبت و منفی فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین بر سلامت روان و سبک زندگی دانشآموزان در دوره دوم ابتدایی صورت گرفته است .این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها، توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دوره دوم ابتدایی بود که حدود500 نفر که در سال تحصیلی 1402-1401 در استان تهران منطقه رودهن مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری با توجه جدول کرجسی و مورگان 350نفر برآورد شد که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه آسیب های فضای مجازی و تکنولوژی های نوین استفاده شده است . در این پژوهش بعد از تایید روایی، پایایی هر یک از پرسشنامه ها به ترتیب80/0، 82/0 محاسبه گردید. برای تجزیه وتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح توصیفی از شاخص هایی مانند میانگین، واریانس، انحراف استاندارد، فراوانی و درصد استفاده شد. برای آزمون فرضیه ها پژوهش از روش آزمون تی تک نمونهای، تحلیل فریدمن استفاده شد؛ و به کمک نرم افزار.22 اس پی اس اس استفاده گردید. نتایج حاکی ازآن است که فضای مجازی آسیب هایی چون شکاف نسل ها، اعتیاد به فضای مجازی، انزوای اجتماعی، تعارض ارزش ها و... را درپی دارد.
کوهی اقدم, الهام, کوهی اقدم, الهه, داودی, مریم, & عاشقی, مژگان. (1403). ﺗﺄثیر فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین بر سلامت روان و سبک زندگی دانشآموزان. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6(2), 93-106. doi: 10.48310/rsse.2024.16308.1203
MLA
الهام کوهی اقدم; الهه کوهی اقدم; مریم داودی; مژگان عاشقی. "ﺗﺄثیر فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین بر سلامت روان و سبک زندگی دانشآموزان", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6, 2, 1403, 93-106. doi: 10.48310/rsse.2024.16308.1203
HARVARD
کوهی اقدم, الهام, کوهی اقدم, الهه, داودی, مریم, عاشقی, مژگان. (1403). 'ﺗﺄثیر فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین بر سلامت روان و سبک زندگی دانشآموزان', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6(2), pp. 93-106. doi: 10.48310/rsse.2024.16308.1203
VANCOUVER
کوهی اقدم, الهام, کوهی اقدم, الهه, داودی, مریم, عاشقی, مژگان. ﺗﺄثیر فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین بر سلامت روان و سبک زندگی دانشآموزان. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1403; 6(2): 93-106. doi: 10.48310/rsse.2024.16308.1203