2
دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان امیر کبیر البرز
10.48310/rsse.2024.3954
چکیده
پژوهش حاضر در زمینه بهبود آموزش جغرافیا در ایران بااستفاده از مطالعه تطبیقی آموزش جغرافیا در کشور فنلاند است. هدف این تحقیق توسعه مهارتهای کاربردی و اجتماعی دانشآموزان در درس جغرافیا و ارزشنهادن، تصمیم درست و منطقی در زمینه محیطزیست میباشد. روش تحقیق تطبیقی– توصیفی و با بهرهمندی از روش کتابخانهای تهیه شده است. یافتههای این تحقیق به بررسی ساختار نظام آموزشی ایران و فنلاند و همچنین آموزش جغرافیا در این دو کشور پرداخته شده است سپس تفاوتها و شباهتهای نظام آموزشی با تأکید بر محتوا آموزش جغرافیا در این دو کشور پرداخته شده است. نتیجة این تحقیق آشنایی با نقاط مثبت و منفی و نقطه اشتراکات نظام آموزشی ایران و فنلاند در درس جغرافیا بود. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که باتوجهبه نظام آموزشی متمرکز در ایران استانداردهای معینی آموزش جغرافیا را تحت تأثیر قرار داده است و کتابها و منابع مشخصی برای هر مقطع جهت تدریس در نظر گرفته میشود. نحوه اجرای جغرافیا در فنلاند نشان میدهد که محتوای درسی با یکدیگر در ارتباط و رابطه طولی با یکدیگر دارند.
رسولی, سیما , احمدی, نرگس و شاهگلدی, شیما . (1403). بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6(3), 19-39. doi: 10.48310/rsse.2024.3954
MLA
رسولی, سیما , , احمدی, نرگس , و شاهگلدی, شیما . "بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6, 3, 1403, 19-39. doi: 10.48310/rsse.2024.3954
HARVARD
رسولی, سیما, احمدی, نرگس, شاهگلدی, شیما. (1403). 'بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6(3), pp. 19-39. doi: 10.48310/rsse.2024.3954
CHICAGO
سیما رسولی , نرگس احمدی و شیما شاهگلدی, "بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند," پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 6 3 (1403): 19-39, doi: 10.48310/rsse.2024.3954
VANCOUVER
رسولی, سیما, احمدی, نرگس, شاهگلدی, شیما. بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1403; 6(3): 19-39. doi: 10.48310/rsse.2024.3954