معلم تاریخ برای تدریس اثر بخش و توفیق در رسیدن به اهداف آموزشی به ابزارها و روشهای مختلف نیاز دارد. یکی از مهمترین ابزارهای معلم تاریخ در آموزش، منابع تاریخی است. منابع تاریخی به معلم کمک میکند تا درک بهتری از تاریخ در فراگیران شکل گیرد.
کتاب تاریخ یمینی و همچنین ترجمه آن یکی از کهنترین متون تاریخی به ویژه در مورد تاریخ وزرا، احوال دولت سامانی، دوران ابتدایی غزنویان و دیگر حکومتهای معاصر آن است. به سبب اهمیت اطلاعات، این کتاب همواره به عنوان یکی از منابع مهم تاریخ ایران در قرون چهارم و پنجم هجری مورد توجه مورخان بوده است.
در این پژوهش تلاش شده است که با روش تاریخی و مطالعه مروری و با هدف تبیین جایگاه کتاب تاریخ یمینی در میان منابع تاریخی ایران، آن را مورد بررسی و موشکافی قرار داده، جایگاه این کتاب در میان منابع معاصرش و همچنین اهمیت آن در تاریخ نگاری دوران بعد مشخص شود.
فتحی, کوروش. (1398). شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1(1), 101-126.
MLA
کوروش فتحی. "شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی", پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1, 1, 1398, 101-126.
HARVARD
فتحی, کوروش. (1398). 'شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1(1), pp. 101-126.
VANCOUVER
فتحی, کوروش. شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1398; 1(1): 101-126.