نمایه نویسندگان

آ

  • آخش، سلمان بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 126-142]
  • آریافرد، حامد بررسی کتب مطالعات اجتماعی بر اساس شاخص های مسئولیت پذیری (با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 105-125]
  • آل بهبهانی، مرجان چگونگی اجرای ارزشیابی متن‌ محور به جای ارزشیابی شناخت ‌محور در درس مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 61-76]

ا

  • احمدآبادی، آرزو چالش‌های آموزش جغرافیا؛ از نگاه دبیران (مطالعه موردی؛ متوسطه دوم رشته‌ی انسانی) [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 17-34]
  • احمدآبادی، آرزو راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش جغرافیا (مطالعه موردی: پایه ی دهم انسانی) [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 95-112]
  • احمدی، علیرضا تبیین جایگاه اهداف توسعۀ پایدار در مبانی اساسی تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با روش انتروپی شانون [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 95-112]
  • احمدی هدایت، حمید بررسی تطبیقی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران و آمریکا [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 29-46]
  • ارجمندی، منصور سنجش میزان سواد برنامه درسی معلمان و رابطه آن با موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 9-28]
  • اسدی، مهدی راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش جغرافیا (مطالعه موردی: پایه ی دهم انسانی) [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 95-112]
  • اسمی جوشقانی، زهرا نگاهی به اهمیت سبک زندگی در آموزش مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 37-50]
  • اسمی جوشقانی، زهرا ارزیابی رابطه مهارت های اجتماعی و تربیت شهروند در کتاب های جامعه شناسی متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 7-20]
  • افشار، مژگان آموزش جغرافیا برمبنای شاخص‌های جهانی پایداری در کتب درسی جغرافیا ( نمونه موردی: پایه های تحصیلی مدارس ایران) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 57-78]
  • افشانی، سیدعلیرضا «همایش آموزش مطالعات اجتماعی، ضرورت و اهداف» [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 1-1]
  • اکبری، زهرا بررسی پیامدهای اجتماعی ازدواج زودهنگام بر روند آموزش دختران(مطالعه موردی: شهر اسفرورین) [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 123-146]
  • اکبری بورنگ، محمد ادراک معلمان از نقش برنامۀ درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 27-36]
  • الباد، الهام آموزش جغرافیا برمبنای شاخص‌های جهانی پایداری در کتب درسی جغرافیا ( نمونه موردی: پایه های تحصیلی مدارس ایران) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 57-78]
  • امیدوار، آزاد نقد و بررسی کتاب مطالعات اجتماعی، سال اول دبیرستان [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 107-122]
  • امیری، ابراهیم آشنایی با ژئوتوریسم به عنوان موزه و کارگاه دانش آموزش جغرافیا (ژئوتوریسم منطقه روداب سبزوار) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 111-128]
  • امیری، ابراهیم چالش‌های آموزش جغرافیا؛ از نگاه دبیران (مطالعه موردی؛ متوسطه دوم رشته‌ی انسانی) [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 17-34]
  • امیری، عارف بازنمایی تجارب تدریس غیر حرفه ای معلمان جغرافیا؛ یک پژوهش پدیدارشناسانه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-162]
  • امیری، فاطمه بررسی تربیت اجتماعی سیاسی در برنامۀ درسی رسمی دورۀ اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 115-142]
  • اینانلو، حسین تبیین تجربه های زیسته ی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان نمونۀ موردی: جغرافیا ورودی 1395، استان البرز [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 91-114]

ب

  • بابائی زاده اشکذری، فائزه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه بر اساس مفهوم دموکراسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 63-84]
  • بخشی، گناز بسط تئوری های شناخت‌شناسی و دیدگاه‌های یادگیری در آموزش اثربخش جغرافیا [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 33-56]
  • بیگی ملک آبادی، بانو بررسی کتب مطالعات اجتماعی بر اساس شاخص های مسئولیت پذیری (با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 105-125]
  • بیننده، مسعود بررسی رابطه فعالیت های انجمن‌های مردم‌نهاد در گرایش دانش آموزان به طبیعت و احترام به محیط‌زیست (مطالعه موردی: شهرهای بانه و مریوان) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 95-118]

پ

  • پژهان، علی سبک آموزش زندگی جمعیت دانش‌آموزان معلول بر اساس نیازها و اولویت زندگی آن‌ها طی سال‌های: 1398-1375 [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 119-146]
  • پورقاز، شیرین تأثیر آموزش چندرسانه‌ای و ترکیبی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 23-43]
  • پورقیومی، علی آموزش جغرافیا برمبنای شاخص‌های جهانی پایداری در کتب درسی جغرافیا ( نمونه موردی: پایه های تحصیلی مدارس ایران) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 57-78]
  • پورقیومی، علی آموزش جغرافیا در مدارس کشورهای پیشرفته(نمونه پژوهش:مدارس کشور استرالیا) [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 23-38]
  • پورمحمود عربانی، ریحانه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی(با تاکید بر درس های مرتبط با علم جغرافیا) پایه های سوم تا ششم سال تحصیلی 1401-1402 براساس روش ویلیام رومی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 47-73]

ت

  • تقوی مقدم، ابراهیم آشنایی با ژئوتوریسم به عنوان موزه و کارگاه دانش آموزش جغرافیا (ژئوتوریسم منطقه روداب سبزوار) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 111-128]
  • توماج، عبدالجلال تأثیر آموزش چندرسانه‌ای و ترکیبی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 23-43]

ج

  • جعفری، فاطمه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه بر اساس مفهوم دموکراسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 63-84]
  • جلیلی، فرخ رو بررسی میزان توجه به نقش زنان در مقایسه با مردان در خانواده و جامعه در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 85-108]
  • جلیلیان، سجاد تأملی بر توسعۀ آموزشِ مسئله محور تاریخ در بستر فضای مجازی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-32]
  • جلیلیان، سجاد کاربرد رسانه آموزشی کاریکاتور در تدریس تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 163-183]
  • جمالیان زاده، سید برزو ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 127-138]
  • جهرمی، ساجده شناسایی مهارت ‏ها و شایستگی‏ های معلم در آموزش و تربیت اجتماعی و سیاسی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 67-94]
  • جهشی، کاظمیه تحلیل محتوای انواع سرمایه‌ها در کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم علوم انسانی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 111-127]

چ

  • چوبینه، مهدی بررسی برنامۀ درسی آموزش جغرافیا در ایران [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 1-16]

ح

  • حاجی علی زاده، جواد بررسی میزان توجّه کتب مطالعات اجتماعی به تربیت شهروندان مطلوب در ایران [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 83-106]
  • حاجی علیزاده، جواد نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 1-22]
  • حسینی تبار، مهین مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 74-104]
  • حسینی فر، مریم السادات بررسی پیامدهای اجتماعی ازدواج زودهنگام بر روند آموزش دختران(مطالعه موردی: شهر اسفرورین) [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 123-146]
  • حسینی فر، مریم السادات بررسی نقش آموزش از طریق کارگزارهای بومی و غیربومی اجتماعی شدن در مصرف‌گرایی (مطالعه: دانش‌آموزان دختر 13-18 ساله شهرستان شفت) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 83-106]
  • حشمتی، محمدرضا مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 74-104]
  • حمیدی زاده، کتایون تحلیل محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس توجه به مؤلفه‌های محیط‌زیست [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 31-46]
  • حیدری، عبدالحسین تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه‌های ششم ابتدایی و هفتم متوسطه بر اساس ابعاد هوش هیجانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 33-53]
  • حیدری، میترا بررسی میزان توجه به نقش زنان در مقایسه با مردان در خانواده و جامعه در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 85-108]

خ

  • خاکی، علی روش‌های سنجش در آموزش جغرافیا: یک مرور نظام‌مند [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 89-106]
  • خداکرمیان گیلان، ندا نقد و بررسی کتاب مطالعات اجتماعی، سال اول دبیرستان [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 107-122]
  • خزایی، فاطمه آموزه‏ های زیست‏ محیطی در کتب مطالعات اجتماعی؛ از بی ‏توجهی تا صلاحیت و ضرورت [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 113-136]
  • خنیفر، حسین سخن رئیس دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 1-1]
  • خوبی نژاد، محمد باقر بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 126-142]

د

  • داریوش، فاطمه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه بر اساس مفهوم دموکراسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 63-84]
  • دستیار، وحید نقش داستان سرایی در یادگیری و علاقه مندی به محتوای درس هویت اجتماعی (مطالعه ای مبتنی بر روش اقدام ‌پژوهی) [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 21-40]
  • دهقان منشادی، منصور سخن رئیس همایش [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 1-2]
  • دهقان منشادی، منصور تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ سوم ابتدایی بر اساس توجه به مهارت هوش هیجانی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 47-62]
  • دهقانی، زهرا شناسایی مهارت ‏ها و شایستگی‏ های معلم در آموزش و تربیت اجتماعی و سیاسی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 67-94]
  • دولتشاهی، زینب عوامل و راهبردهای موثر در آموزش درس جغرافیا [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 59-68]
  • دویران، اسماعیل اثرات رویکرد سینرگوژی ساختن گرا در نظام آموزشی جغرافیا [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 51-66]
  • دیمه ور، محمد ایجاد موقعیت‌های یادگیری اثربخش در آموزش جغرافیا با استفاده از راهبرد آموزش ترکیبی و گردش علمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 69-95]
  • دیمه ور، محمد بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 35-60]
  • دیمه ور، محمد دشت مختاران یک کارگاه آموزشی زمین‌گردشگری (معرفی لندفرم های ژئومورفیک از طریق بازدیدهای میدانی) [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 71-88]
  • دیمه ور، محمد آموزش لندفرم های ژئومورفیک و پدیده های جغرافیایی در بازدید میدانی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 25-56]

ذ

  • ذوالفقاری، مرتضی بررسی نقش آموزش های رسمی در تغییر رفتارهای زیست محیطی (مطالعه موردی: استفاده بهینه از آب) [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 121-139]

ر

  • رباطجزی، ریحانه شناسایی و رتبه بندی روش‌های موثر تدریس در آموزش جغرافیا [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 79-94]
  • رجائی، سید مهدی فرصت ها و تهدیدهای آزمون های برخط از نظر اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شهر اصفهان؛ مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 51-60]
  • رحمانی، غلام عباس بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 106-129]
  • رحمتی، رباب فراتحلیل مطالعات تربیت شهروندی در آموزش و پرورش ایران [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 129-159]
  • رحیمی، مریم بررسی نقش آموزش از طریق کارگزارهای بومی و غیربومی اجتماعی شدن در مصرف‌گرایی (مطالعه: دانش‌آموزان دختر 13-18 ساله شهرستان شفت) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 83-106]
  • رزاقی، محمدرضا تحلیل محتوای کتب جامعه شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 84-105]
  • رستمی، فروزان تحلیل محتوای انواع سرمایه‌ها در کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم علوم انسانی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 111-127]
  • رضائی، علی ارزیابی تأثیر استفاده از ایدۀ تدریس حافظه تصویری در ارتقای علاقه مندی دانش آموزان به درس جغرافیا [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 1-18]
  • رضائی، علی ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقه‌مندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 43-56]
  • رضاپور، داریوش عوامل مؤثر بر آگاهی شهروندان از مفهوم حقوق شهروندی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 47-67]
  • رضایی، فائزه تحلیل محتوای کتاب درسی آموزش مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی بر اساس اخلاق زیست‌محیطی اسلامی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]
  • رضایی، معصومه تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم به روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 123-146]
  • رضوی، سیده آزیتا بررسی میزان توجه کتاب های درسی جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی دورۀ اول متوسطه به نمادهای هویت ملی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 63-90]
  • رنجبرباروق، زهرا بررسی تطبیقی آموزش جغرافیا در ایران با کشورهای کانادا و استرالیا به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود آموزش جغرافیا در ایران [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-24]
  • روح بخش، رحیم ضرورت ایجاد تشکل های مدنی در عرصۀ تاریخ برای ارتقاء جایگاه معلمان این رشته بررسی سلسله همایش های «کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ» [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 61-72]

ز

  • زارع عصمت آباد، زهرا تحلیل محتوای کتاب جغرافیای ایران پایه دهم مبتنی بر روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 55-81]
  • زارعی، زهرا تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دورۀ دوم ابتدایی ایران از منظر توجه به ویژگی‌های شهروند جهانی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 59-82]
  • زارعی رضایی، محمدحسین جایگاه هم زیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در اندیشه اسلامی با تأکید بر آموزش مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 73-97]
  • زایر کعبه، رحیم فلسفة آموزش جامعه‌شناسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 9-32]
  • زرین خط، شهناز بررسی روش‌های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 29-58]

س

  • ساداتی فر، سیده مدینه شناسایی و رتبه بندی روش‌های موثر تدریس در آموزش جغرافیا [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 79-94]
  • ساکی، فاطمه تحلیلی بر روش‌های تدریس در آموزش مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 143-158]
  • سروری، جمشید تحلیل جامعه شناختی رابطه میان استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و باز تعریف هویت جنسیتی (مورد مطالعه: دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا همدان) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 105-136]
  • سعادت پور، حسن عوامل مؤثر بر آگاهی شهروندان از مفهوم حقوق شهروندی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 47-67]
  • سلیمان نژاد، احسان تحلیل محتوای انواع سرمایه‌ها در کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم علوم انسانی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 111-127]
  • سلیمان نژاد، محمد تحلیل محتوای انواع سرمایه‌ها در کتاب جامعه‌شناسی پایه یازدهم علوم انسانی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 111-127]
  • سلیمان نژاد، محمد شناسایی و رتبه بندی روش‌های موثر تدریس در آموزش جغرافیا [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 79-94]
  • سلیمیان، سعیده تبیین تجربه های زیسته ی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان نمونۀ موردی: جغرافیا ورودی 1395، استان البرز [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 91-114]
  • سلیمیان، سعیده آموزش پایدار جغرافیا بر پایه بازدیدهای علمی در دانشگاه فرهنگیان نمونه موردی: پردیس‌های استان البرز [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-28]
  • سید پورآذر، سید علی کاربرد اصول برنامه درسی صریح و خلاق در آموزش مطالعات اجتماعی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 67-94]
  • سیستانی بدوئی، مسعود نقش سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش جغرافیا و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان در مدارس [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 107-122]

ش

  • شاهرخی نیا، مریم تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ سوم ابتدایی بر اساس توجه به مهارت هوش هیجانی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 47-62]
  • شایان، سیاوش سخن آغازین [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 5-8]
  • شریفی نجف آبادی، رسول تأملی بر شیوه‌ی جذب و توزیع دانشجومعلمان رشته‌ی آموزش جغرافیا در دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 29-45]
  • شریفی نجف آبادی، رسول نهادهای تاثیرگذار بر آموزش جغرافیا در مدارس ساختارها، وظایف و عملکردها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 41-65]
  • شمس‌الدین، فائزه بررسی روش‌های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 29-58]
  • شیخی، محمد امین تأملی بر توسعۀ آموزشِ مسئله محور تاریخ در بستر فضای مجازی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-32]
  • شیروانی شیری، علی شناسایی مهارت ‏ها و شایستگی‏ های معلم در آموزش و تربیت اجتماعی و سیاسی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 67-94]

ص

  • صابور، محدثه بررسی تطبیقی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران و آمریکا [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 29-46]
  • صادقی، علی سخن سردبیر [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 3-4]
  • صادقی، علی فلسفۀ آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 77-100]
  • صادقی، علی جنگل های هیرکانی بیست و چهارمین اثر ثبت شدۀ ایران در میراث جهانی یونسکو است [دوره 1، شماره 2، 1398]
  • صادقی، علی آموزش مجازی، ضرورتی انکارناپذیر و تجربه ای نو در نظام آموزشی دانشگاه فرهنگیان [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 1-11]
  • صادقی، علی سخن سردبیر: جغرافیای انتخابات «با نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا» [دوره 2، شماره 2، 1399]
  • صادقی، علی آموزش جغرافیا، چیستی و مفاهیم همراه با معرفی کتاب «آموزش جغرافیا، مبانی و رویکردهای جهانی» [دوره 2، شماره 3، 1399]
  • صادقی، علی جغرافیای انتخابات با؛ نگاهی به دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-1]
  • صادقی، علی آموزش پایدار جغرافیا بر پایه بازدیدهای علمی در دانشگاه فرهنگیان نمونه موردی: پردیس‌های استان البرز [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-28]
  • صادقی، علی جایگاه آموزش هنر در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان (نمونه: کاربرد سواد هنری در ترسیم نقشه‌های توپوگرافی) [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 1-16]
  • صدر، آمنه تاثیر عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی، رضایت از تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطه دوره دوم شهر آبدانان در سال تحصیلی1401ـ1400 [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 31-50]
  • صمدی، فاطمه سنجش میزان سواد برنامه درسی معلمان و رابطه آن با موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 9-28]

ض

  • ضربی قلعه حمامی، شکیب تحلیل محتوای کیفی کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم بر اساس مولفه‌های صلح یونسکو [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 51-78]

ط

  • طباطبایی، مینو اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر مسئله گشایی اجتماعی، قدرت تصمیم گیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 58-81]
  • طوافی، هیدا تحلیل جامعه شناختی رابطه میان استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و باز تعریف هویت جنسیتی (مورد مطالعه: دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا همدان) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 105-136]
  • طولابی نژاد، میثم عوامل و راهبردهای موثر در آموزش درس جغرافیا [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 59-68]

ع

  • عادل خواه، فاطمه بررسی روش‌های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 29-58]
  • عباسی دره بیدی، احمد چالش های آموزش مطالعات اجتماعی در دوران کرونا از نگاه دانش آموزان [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 1-22]
  • عرب، سیدمرتضی سبک آموزش زندگی جمعیت دانش‌آموزان معلول بر اساس نیازها و اولویت زندگی آن‌ها طی سال‌های: 1398-1375 [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 119-146]
  • عزیزی محمودآباد، مهران ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 127-138]
  • عظیمی، محمّد ارزیابی و سنجش سطح خوانایی کتاب‌درسی مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 7-30]
  • علی اکبری، زهرا فرصت ها و تهدیدهای آزمون های برخط از نظر اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شهر اصفهان؛ مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 51-60]
  • علی پور، محمد ادراک معلمان از نقش برنامۀ درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 27-36]
  • علی پور، محمد واکاوی پیامدهای یادگیری به شیوه معکوس مجازی از نگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • علی پور، محمد واکاوی تجارب زیسته دانشجومعلمان دبیری دانشگاه فرهنگیان از پیامدهای درس پژوهی: مطالعه کیفی (مطالعه موردی دانشجویان گروه علوم اجتماعی پردیس شهید باهنر بیرجند) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 79-104]
  • علیپور، مهدی واکاوی پیامدهای یادگیری به شیوه معکوس مجازی از نگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • علیزاده منفرد، سید مجتبی تاثیر عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی، رضایت از تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطه دوره دوم شهر آبدانان در سال تحصیلی1401ـ1400 [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 31-50]

غ

  • غلامی، محمد عوامل مؤثر بر آگاهی شهروندان از مفهوم حقوق شهروندی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 47-67]
  • غلامی، محمد روش ترکیبی، رویکرد روشی لازم در ارتقا آموزش مسائل جدید جمعیتی ایران [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 7-32]

ف

  • فتاحی، قاسم بررسی میزان توجه کتاب های درسی جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی دورۀ اول متوسطه به نمادهای هویت ملی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 63-90]
  • فتحی، کوروش شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 101-126]
  • فتحی، کوروش کاربرد جغرافیای تاریخی در آموزش تاریخ (مطالعۀ موردی: جغرافیای تاریخی کردستان در دوره مغولان) [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 47-71]
  • فتحی، کوروش کاربرد رسانه آموزشی کاریکاتور در تدریس تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 163-183]
  • فتحی، کوروش دانش جغرافیای تاریخی عاملی کاربردی در آموزش تاریخ محلی [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 39-58]
  • فرامرزی، نازنین شناسایی و رتبه بندی روش‌های موثر تدریس در آموزش جغرافیا [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 79-94]
  • فرجی، زاهد بازنمایی تجارب تدریس غیر حرفه ای معلمان جغرافیا؛ یک پژوهش پدیدارشناسانه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-162]
  • فرخی، عارفه تحلیل محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس توجه به مؤلفه‌های محیط‌زیست [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 31-46]
  • فقیهی، علی رضا بررسی تربیت اجتماعی سیاسی در برنامۀ درسی رسمی دورۀ اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 115-142]
  • فلاح‌زاده، زهرا تاثیر استفاده از فناوری در آموزش درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 99-120]
  • فیضی، اسرین بررسی رابطه فعالیت های انجمن‌های مردم‌نهاد در گرایش دانش آموزان به طبیعت و احترام به محیط‌زیست (مطالعه موردی: شهرهای بانه و مریوان) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 95-118]

ق

  • قاسمی، سیدعلیرضا واکاوی تجارب زیسته دانشجومعلمان دبیری دانشگاه فرهنگیان از پیامدهای درس پژوهی: مطالعه کیفی (مطالعه موردی دانشجویان گروه علوم اجتماعی پردیس شهید باهنر بیرجند) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 79-104]
  • قاسمی اردهائی، علی روش ترکیبی، رویکرد روشی لازم در ارتقا آموزش مسائل جدید جمعیتی ایران [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 7-32]
  • قدسیان، نرگس بررسی میزان توجه به نقش زنان در مقایسه با مردان در خانواده و جامعه در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 85-108]
  • قناعتیان، الهه ارزیابی تأثیر استفاده از ایدۀ تدریس حافظه تصویری در ارتقای علاقه مندی دانش آموزان به درس جغرافیا [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 1-18]
  • قناعتیان، الهه ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقه‌مندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 43-56]

ک

  • کارگر شورکی، زهرا تحلیل محتوای کتاب درسی آموزش مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی بر اساس اخلاق زیست‌محیطی اسلامی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]
  • کاکی، محمد تاثیر عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی، رضایت از تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطه دوره دوم شهر آبدانان در سال تحصیلی1401ـ1400 [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 31-50]
  • کاکی، محمد اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر مسئله گشایی اجتماعی، قدرت تصمیم گیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 58-81]
  • کردلو، محسن بررسی تصورات دانشجومعلمان رشته آموزش جغرافیا در بدو ورود نسبت به مولفه‌های نظام آموزشی دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 97-121]
  • کرمی، فریبا آموزش جغرافیا برمبنای شاخص‌های جهانی پایداری در کتب درسی جغرافیا ( نمونه موردی: پایه های تحصیلی مدارس ایران) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 57-78]
  • کریم زاده، فرامرز بررسی میزان توجّه کتب مطالعات اجتماعی به تربیت شهروندان مطلوب در ایران [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 83-106]
  • کریمی، امیر تأملی بر توسعۀ آموزشِ مسئله محور تاریخ در بستر فضای مجازی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-32]
  • کریمی، امیر فراتحلیل مطالعات تربیت شهروندی در آموزش و پرورش ایران [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 129-159]
  • کریمی، امیر کاربرد رسانه آموزشی کاریکاتور در تدریس تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 163-183]
  • کمالپورخوب، کبرا تحلیل اجتماعی سازه های تربیت شهروندی در بین دانش آموزان از دیدگاه معلمان متوسطه شهر تهران [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 147-171]
  • کمالپورخوب، ناصر تحلیل اجتماعی سازه های تربیت شهروندی در بین دانش آموزان از دیدگاه معلمان متوسطه شهر تهران [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 147-171]
  • کوچکیان، زینب تحلیل محتوای کتب جامعه شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 84-105]
  • کوچکیان، زینب تحلیل سوالات جامعه شناسی کنکور سراسری بر اساس حیطه شناختی بلوم (1392-1401) [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 35-50]
  • کوهی اقدم، الهام بررسی محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس شاخص های هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • کوهی اقدم، الهه بررسی محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس شاخص های هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارتهای زندگی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]

گ

  • گرمابی، حسن علی معرفی تازه های کتاب [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 139-140]
  • گرمابی، حسنعلی بررسی تصورات دانشجومعلمان رشته آموزش جغرافیا در بدو ورود نسبت به مولفه‌های نظام آموزشی دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 97-121]
  • گلستانی، علیرضا عوامل مؤثر بر آگاهی شهروندان از مفهوم حقوق شهروندی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 47-67]
  • گلشن، امین ارزیابی و سنجش سطح خوانایی کتاب‌درسی مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 7-30]
  • گلشنی، مرتضی تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه‌های ششم ابتدایی و هفتم متوسطه بر اساس ابعاد هوش هیجانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 33-53]
  • گودرزی، فرشاد شبکه اجتماعی شاد و سرمایه اجتماعی دانش‌آموزان شهرستان بروجرد [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 17-46]

ل

  • لطفی خاچکی، بهنام نقش دسترسی به امکانات آموزشی بر بهبود پایگاه اجتماعی- اقتصادی افراد (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 129-159]

م

  • ماخانی، محمدجلال نقشِ داستان‌های تاریخی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 11-34]
  • متقی، زینب چگونگی اجرای ارزشیابی متن‌ محور به جای ارزشیابی شناخت ‌محور در درس مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 61-76]
  • محمدآخوندی، محمدشهاب اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 9-30]
  • محمدباقر، راحله بررسی انعکاس مطالب مربوط به سیره معصومین(ع) در کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی دوره اول آموزش متوسطه [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 1-16]
  • محمدحسینی نژاد، سید میلاد تحلیل سوالات جامعه شناسی کنکور سراسری بر اساس حیطه شناختی بلوم (1392-1401) [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 35-50]
  • محمدی، رضا بسط تئوری های شناخت‌شناسی و دیدگاه‌های یادگیری در آموزش اثربخش جغرافیا [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 33-56]
  • محمدی، محمود آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه‌کارانه یا رویکرد تحول‌گرا [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 57-76]
  • محمدی، محمود آموزش مطالعات اجتماعی و دانش آموزان طبقات فرودست اجتماعی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 77-94]
  • محمدی، محمود آموزش انتقادی در مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 17-26]
  • محمدی، محمود بررسی تجربیاتِ دانشجویان رشته آموزش جغرافیا از برنامه درسی آموزش جغرافیا در دانشگاه فرهنگیان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 95-110]
  • محمودآبادی، مهدی نقش سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش جغرافیا و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان در مدارس [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 107-122]
  • محمودی بورنگ، محمد ادراک معلمان از نقش برنامۀ درسی در بهبود تربیت شهروندی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 27-36]
  • مرادی، مهدی نقش سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش جغرافیا و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان در مدارس [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 107-122]
  • مسعودی، سده آسیه بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 126-142]
  • مصباح فر، زهره اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 9-30]
  • مصباح فر، علیرضا اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 9-30]
  • معتمدی راد، محمد تحلیل محتوای کتاب جغرافیای ایران پایه دهم مبتنی بر روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 55-81]
  • منصوری، محبوبه تحلیل محتواى کتاب مطالعات اجتماعى دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 بر اساس میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 107-127]
  • مهدوی، مجتبی روش‌های سنجش در آموزش جغرافیا: یک مرور نظام‌مند [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 89-106]
  • مهدی زاده، ایرج سخن رئیس همایش «همایش آموزش جغرافیا، الزامات نظری و اهداف» [دوره 3، شماره 4، 1400]
  • موسوی، ستاره تأثیر برنامه های درسی معنوی بر آموزش مهارت های اجتماعی دانش آموزان [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 33-62]
  • مو سی پور میاندهی، پری تحلیل محتواى کتاب مطالعات اجتماعى دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 بر اساس میزان توجه به مؤلفه‌های هویت ملی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 107-127]
  • مو سی پور میاندهی، پری تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی(با تاکید بر درس های مرتبط با علم جغرافیا) پایه های سوم تا ششم سال تحصیلی 1401-1402 براساس روش ویلیام رومی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 47-73]
  • مو سی پور میاندهی، پری مروری بر نرم‌افزارهای کاربردی در آموزش جعرافیا [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 95-116]
  • مومن فر، زهرا نقش داستان سرایی در یادگیری و علاقه مندی به محتوای درس هویت اجتماعی (مطالعه ای مبتنی بر روش اقدام ‌پژوهی) [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 21-40]
  • مومنی، حسن چگونگی اجرای ارزشیابی متن‌ محور به جای ارزشیابی شناخت ‌محور در درس مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 61-76]
  • میرجلیلی، سید محمدعلی تحلیل محتوای کتاب درسی آموزش مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی بر اساس اخلاق زیست‌محیطی اسلامی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]
  • میرزایی، جمشید راهبردهای تدریس موثر در آموزش مطالعات اجتماعی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-27]
  • میرزایی، جمشید آموزه‏ های زیست‏ محیطی در کتب مطالعات اجتماعی؛ از بی ‏توجهی تا صلاحیت و ضرورت [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 113-136]
  • میرزایی، جمشید بررسی جایگاه «جامعه مدنی» در کتب درسی؛ با تأکید بر کتب مطالعات اجتماعی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 19-46]
  • میرزایی، جمشید بررسی وضعیت پژوهش‏های تطبیقی در حوزه مطالعات اجتماعی در ایران [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 69-94]

ن

  • نادری، فروغ نقش سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش جغرافیا و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان در مدارس [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 107-122]
  • نادری، محمد نقش سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش جغرافیا و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان در مدارس [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 107-122]
  • نظری، خسرو تحلیل اجتماعی سازه های تربیت شهروندی در بین دانش آموزان از دیدگاه معلمان متوسطه شهر تهران [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 147-171]
  • نظری، ولی اله فلسفۀ آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 77-100]
  • نظری، ولی اله تبیین تجربه های زیسته ی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان نمونۀ موردی: جغرافیا ورودی 1395، استان البرز [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 91-114]
  • نظری، ولی اله آموزش پایدار جغرافیا بر پایه بازدیدهای علمی در دانشگاه فرهنگیان نمونه موردی: پردیس‌های استان البرز [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-28]
  • نظری، ولی اله آموزش جغرافیا برمبنای شاخص‌های جهانی پایداری در کتب درسی جغرافیا ( نمونه موردی: پایه های تحصیلی مدارس ایران) [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 57-78]
  • نظری، ولی اله آموزش جغرافیا در مدارس کشورهای پیشرفته(نمونه پژوهش:مدارس کشور استرالیا) [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 23-38]
  • نوبخت، رضا روش ترکیبی، رویکرد روشی لازم در ارتقا آموزش مسائل جدید جمعیتی ایران [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 7-32]
  • نیازی، محسن نقد و بررسی کتاب مطالعات اجتماعی، سال اول دبیرستان [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 107-122]
  • نیازی، محسن بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 106-129]
  • نیازی، محسن شبکه اجتماعی شاد و سرمایه اجتماعی دانش‌آموزان شهرستان بروجرد [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 17-46]
  • نیازی، محسن مسائل و چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی (نمونه مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان ایلام) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 74-104]
  • نیکخواه، محمد بررسی میزان توجه کتاب های درسی جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی دورۀ اول متوسطه به نمادهای هویت ملی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 63-90]
  • نیکدل، مرضیه تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دورۀ دوم ابتدایی ایران از منظر توجه به ویژگی‌های شهروند جهانی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 59-82]
  • نیکی، پویا ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 127-138]

و

  • وردی، حمیدرضا نهاد حسبه ،آموزش ،سلامت و امنیت در جوامع اسلامی قرون میانه [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 1-22]
  • ولی پور، محمد نهاد حسبه ،آموزش ،سلامت و امنیت در جوامع اسلامی قرون میانه [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 1-22]

ه

  • هاشمی، سید یوسف ارزیابی تأثیر استفاده از ایدۀ تدریس حافظه تصویری در ارتقای علاقه مندی دانش آموزان به درس جغرافیا [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 1-18]
  • هاشمی، سید یوسف ارزیابی تأثیر روش تدریس «ایفای نقش و نمایش» در ارتقای علاقه‌مندی دانش آموزان به درس جغرافیا (مطالعه موردی دانش آموزان رشته انسانی آبادان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 43-56]
  • هدایت، عثمان بررسی رابطه فعالیت های انجمن‌های مردم‌نهاد در گرایش دانش آموزان به طبیعت و احترام به محیط‌زیست (مطالعه موردی: شهرهای بانه و مریوان) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 95-118]
  • همتی، حمیده تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه بر اساس مفهوم دموکراسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 63-84]

ی

  • یزدانی، پرتوسادات سبک آموزش زندگی جمعیت دانش‌آموزان معلول بر اساس نیازها و اولویت زندگی آن‌ها طی سال‌های: 1398-1375 [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 119-146]
  • یوسفوند، ظهیر اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر مسئله گشایی اجتماعی، قدرت تصمیم گیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 58-81]
  • یوسفی روشن، علی آموزش تهیه نیمرخ ارتفاعی، منحنی میزان، نقشه شیب و جهت از طریق داده های DEM [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 67-94]
  • یوسفی روشن، محمد رضا آموزش تهیه نیمرخ ارتفاعی، منحنی میزان، نقشه شیب و جهت از طریق داده های DEM [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 67-94]
  • یوسفی روشن، محمدرضا ایجاد موقعیت‌های یادگیری اثربخش در آموزش جغرافیا با استفاده از راهبرد آموزش ترکیبی و گردش علمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 69-95]
  • یوسفی روشن، محمدرضا بررسی تأثیر یادگیری الکترونیک بر اثربخشی تدریس و توسعه مدیریت دانش در آموزش جغرافیا [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 35-60]
  • یوسفی روشن، محمدرضا تدریس پروژه محور درس مبانی سنجش‌ازدور با موضوع ارزیابی مساحت سطح پوشش گیاهی و زمین‌های زارعی شهرستان بیرجند از طریق تصاویر ماهواره‌ای لندست 8 [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 47-70]
  • یوسفی روشن، محمدرضا دشت مختاران یک کارگاه آموزشی زمین‌گردشگری (معرفی لندفرم های ژئومورفیک از طریق بازدیدهای میدانی) [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 71-88]
  • یوسفی روشن، محمدرضا آموزش تهیه نقشه‌ی توپوگرافی و مدل رقومی ارتفاع در درس نقشه خوانی و کارتوگرافی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 66-91]
  • یوسفی روشن، محمدرضا آموزش لندفرم های ژئومورفیک و پدیده های جغرافیایی در بازدید میدانی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 25-56]
  • یوسفی قطب آبادی، سلمان بررسی تاثیر آموزش به معلمان بر کیفیت دانش رسانه ای [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 106-129]